środa, 8 lutego 2017

Granola



 Mam dla Was przepis na super, pyszną granolę. Niestety ja mam wielki problem z jedzeniem śniadania. Nigdy nie wiem co zjeść, a przeważnie nie jem w ogóle tego śniadania. Co jest bardzo nie zdrowe i sprzyja nadprogramowym kilogramom. Dlatego moim postanowieniem noworocznym jest jedzenie śniadania. Najprostszym i najszybszym śniadaniem jakie znam jest zjedzenie granoli, czy też płatków z mlekiem lub jogurtem naturalnym. Jednak zakup granoli nie był prosty, większość z nich ma niektóre składniki tylko na opakowaniu bądź ich znikoma ilość. A w ich skład wchodzi cukier, czy też olej słonecznikowy. Dlatego postanowiłam trochę poeksperymentować i zrobiłam własną granolę, która swoją drogą wyszła przepyszna 😊. 

 → Z podanej gramatury otrzymamy ok. 720 g granoli.




* Płatki owsiane 3 szklanki - ok. 330 g 
* Miód - 6 łyżek - ok. 150 g
* Żurawina suszona - 100 g
* Rodzynki - 100 g
* Cynamon - 1 łyżeczka
* Wiórki kokosowe - 100 g
* Zaparzona zielona herbata 1/3 szklanki
* Sok z połowy cytryny





Do miski wsypać płatki owsiane, wiórki kokosowe, cynamon i wymieszam. Herbatę połączyć z sokiem z cytryny oraz miodem i dodać do miski. Wszystko dokładnie wymieszać. Piekarnik nagrzać do 150 ºC. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i równomiernie rozłożyć masę. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 10 minut. Po tym czasie wymieszać płatki i wstawić do piekarnika na kolejne 10 minut. Dodać żurawinę suszoną i rodzynki, wymieszać i odstawić do ostudzenia.  Gotowe!




ZapiszZapisz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Translate